Neem nu contact op
071-5328289

0Item(s)

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

Kies een categorie

Product was successfully added to your shopping cart.

Leveringsvoorwaarden

zie hier voorwaarden:

Orders dient u zelf via de website te plaatsen, indien het verzoek of Avantius de order wilt plaatsen is de klant zelf verantwoordelijk.

Zichttermijn

Bij Avantius.nl heeft u recht op een zichttermijn van 14 dagen, deze gaat in op de dag dat u de zending in ontvangst hebt genomen. Deze zichttermijn wordt ook wel bedenktijd genoemd en is in de Wet Kopen op Afstand geregeld in het herroepingsrecht. Om verwarring te voor komen wat er wel en wat er niet mag gedurende deze zichttermijn. Hieronder staat daarom één en ander duidelijk beschreven.

Tijdens de bedenktijd heeft u als consument het recht om de zaak te beoordelen en te proberen zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat zij het geleverde product ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en op zijn werking mag testen zoals u dat in de winkel ook zou mogen. Zolang u als klant echter nog niet besloten heeft het product te houden, mag u het product weliswaar op zijn werking testen, maar echter NIET gebruiken.

Voorbeelden
Een lamp mag u aan en uit zetten. Maar een koffiemachine mag u aanzetten maar niet GEEN koffie mee zetten.

U mag een artikel binnen 14 dagen retour zenden mits het artikel niet is gebruikt en geen gebruikssporen bevat.

Recht van retour

De koper heeft het recht van retour binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel om het retour te sturen.

Vóór het retour zenden dient U altijd eerst een RMA- nummer aan te vragen via rma@avantius.nl

Bij terugname is het mogelijk dat waardevermindering wordt berekend indien de goederen uitgepakt, gebruikt en/of beschadigd zijn.

Ieder product dient compleet en in nieuwstaat, met alle accessoires en handleidingen, geretourneerd te worden.

Dit geldt niet wanneer de goederen slechts visueel gecontroleerd zijn en daarvoor een korte tijd uit de doos zijn geweest, ervan uitgaande dat de verpakking hierdoor niet gescheurd of onherstelbaar beschadigd is.

In veel gevallen kunt u een waardevermindering vermijden door de goederen niet als eigenaar in gebruik te nemen en alles na te laten wat de waarde kan beïnvloeden.

Onze ervaring leert dat waardevermindering veelal plaatsvindt doordat goederen onvolledig en/of gebruikt teruggestuurd worden.

Indien de toestand van de geretourneerde goederen compleet, onbeschadigd, ongebruikt of onbeschreven is, krijgt u het volledige aankoopbedrag retour. Indien de toestand van de geretourneerde goederen gebruikssporen bevat, incompleet is, beschadigd is, zegel verbroken, geopend is, krijgt u 50% tot 70% retour.
In het kort komt het er op neerdat wij alleen goederen retour nemen zonder gebruikssporen.

Bij het retour sturen van artikelen kan Avantius administratiekosten in rekening brengen.

Uitzonderingen: De volgende artikelen kunnen niet retour gestuurd worden:

Software waarvan de verzegeling verbroken is of de verpakking geopend is, dan wel geïnstalleerd of geregistreerd is
Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof
Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, bijvoorbeeld in-ear- headsets, Slips, shorts, ondermode, zwemkleding, kousen en sextoys en pruiken en alle overige lingerie die op intiem lichamelijk gebruik worden kunnen om begrijpelijke hygiënische redenen NIET worden geretourneerd. Zie de Algemene Voorwaarden vind je bij Artikel 10, lid 6 en lid 8 enkele uitzonderingen op het herroepingsrecht.
Of artikelen die een beperkte houdbaarheid hebben, of om redenen van gezondheidsbescherming of hygiene niet kunnen worden teruggezonden
Telefoons na gebruik en/of testen.
Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.
Artikelen die speciaal voor de klant zijn ingekocht.
Artikelen die met grote aantalen en/of met staffelkorting zijn verkocht aan de klant.
Geheugenkaartjes die worden gebruikt in apparatuur die de geheugenkaart niet ondersteunt.

Geen garantie op verkleuring of coating van branders

Dit is een normaal proces, na gebruik van branders retour niet meer mogelijk.


Omruilen is niet mogelijk, een nieuwe bestelling gaat via de website.
Lampen (zoals bij fotostudio, kerstverlichting en losse lampen)
Batterijen en accu's
Producten waarvan het verpakkingsmateriaal is verwijderd, bijvoorbeeld folie van een fototoestel.
Let op: Ook als er op producten is geschreven, stickers verwijderd zijn en producten die beschadigd zijn. Kan niet worden vervangen of retour genomen worden.
Omruilen is niet mogelijk: u dient een nieuwe bestelling te doen via de website en een RMA nummer aan te vragen via rma@avantius.nl

Bij deel retour zending worden er geen verzendkosten terug betaald.

Garantietijd op de producten.

Textiel & woningtextiel: 6 maanden
Uitgesloten van garantie

De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:

1. Gebroken schermen
2. Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik
3. Vocht- of waterschade (dit telt niet voor onderwatercamera's)
4. Verwijderen van software door klant.
5. Kaartjes die alleen gedefragmenteerd worden vallen niet onder de garantie.
6. Zekeringen die in producten zijn door gebrand.
7. in-ear producten & oordopjes
8. (led) Lampen zoals bij fotostudio, laptopcoolers (kerst) verlichting etc.
9. Gebruikkers slijtage bij accessoires.
10. Gebroken onderdelen
11. Vocht- of waterschade

12.Geen garantie op verkleuring of coating van branders, dit is een normaal proces. Na gebruik van branders retour niet meer mogelijk.


13. Niet compleet retour gestuurd
Bij deze wordt ook geen verzendkosten vergoed maar in rekening gebracht
Heeft u vragen over de mogelijkheid tot omruilen van uw product? Vraag dan een RMA-nummer aan.
Wanner u een product heeft wat niet goed functioneert bij ontvangst:In dat geval moet U een RMA-nummer aanvragen.
Dit moet binnen 48 uur worden gemeld, anders gaan wij er vanuit dat het product in juiste staat is ontvangen.
Indien het product defect geleverd is, worden de standaard verzendkosten aan de klant vergoed.
Pakketten die met een andere verzendmaatschappij worden verstuurd (bijvoorbeeld UPS) die hogere kosten rekent dan postnl zal Avantius slechts de verzendkosten terug betalen die postnl rekent. Deze verzendkostenvergoeding telt alleen voor bestelling die nog vallen onder de 14 dagen tevredenheidsgarantie.

Klopt uw bestelling niet dan moet U dit binnen 48 uur melden.

Bij een defecte artikel geeft Avantius aan de klant door naar welk (retour)adres het kan worden verzonden.

Bestellen:

Orders dient u zelf via de website te plaatsen, indien het verzoek of Avantius de order wilt plaatsen is de klant zelf verantwoordelijk.

Avantius kan hier niet voor aansprakelijk voor worden gesteld.